30 DAY SHRED PROJEKT - UPDATE

Rengetegen keresitek a statisztika szerint a poszt első részét és szánom-bánom, hogy nem írtam meg a folytatásokat annak idején. Fogalmam sincs már, hogy időhiány vagy puszta lustaság volt-e ennek az oka, de van egy jó hírem: a tornát végigcsináltam, pedig tudom ám, hogy azt hittétek, elblicceltem! Pedig tényleg nem. Eskü! Szóval most, így egy év távlatából (jobb később, mint soha) elmesélem a tapasztalatimat.

Miről is van szó? A 30 Day Shred egy háromrészes, egyenként 10-10 napig végzendő program, egyre nehezedő intenzitással. A program azt ígéri, hogy a 30. nap végére akár 10 kilótól is megszabadulhat a delikvens. Nos, ez utóbbi tételt cáfolnám is, ugyanis nem, nem fogytam tíz kilót a harminc nap alatt, de őszintén, ennek a számnak nincs is realitása, így nem ringattam magam hiú ábrándokba. Azt vártam ettől a programtól elsősorban, hogy időhatékonyan visszanyerjem tőle a kondíciómat, ami akkoriban eléggé a béka feneke alatt leledzett. Amit szerettem volna, azt maximálisan meg is kaptam, hiszen a harmincadik nap felé közeledve már újra éreztem, hogy bármire képes lennék fizikálisan, pedig az elején a sima fekvőtámaszt is igencsak megszenvedtem.


 A maximalizmusom miatt sosem csináltam a könnyített verziót - ami állítólag ugyanolyan hatásos, mint a nehéz gyakorlatok - inkább fogcsikorgatva, de minden alkalommal Beyoncé és Shakira szerelemgyerekével, Nathalie-val tornáztam. Jillian a harmincadik nap után sem vált utálatossá a szememben, ez mindenképpen pozitív, ugyanis hajlamos vagyok a fájdalmamat és a szenvedésemet a monitor túloldalán ordító edzőkre kivetíteni, emiatt biztosan sokuk anyukája kapott már csuklásrohamot. Nem szerettem viszont, hogy többet beszélt, mint mozgott. Számomra akkor az igazi egy ilyen otthoni edzés, amikor látom, hogy az edző is kis híján meghal minden alkalommal. Ezért szeretem például Péntek Enikőt, aki nem próbálja leplezni az emberségét, hanem ugyanúgy liheg, fújtat, izzad és kipurcan mint mi, földi halandók. 

LEVEL 1 Az első tíz nap edzésprogramja a legkönnyebb és számomra a legunalmasabb is, hiszen ezelőtt már jó párszor megcsináltam, így betéve tudtam, hogy mi után mi következik. A gyakorlatok közepesen nehezek, pár nap után már meg sem kottyannak és szuperül előkészítenek a második tíz napra. Három körből áll az edzés, és mindegyik körön belül erősítő, kardió és hasizom gyakorlatok váltják egymást rettentően gyorsan, szóval piheni nem sok idő van a fél óra alatt, viszont garantáltan kiköpjük a tüdőnket, hála az ugrálós  résznek. A Jumping Jack lehet a kedvenc gyakorlata Jilliannek, ugyanis naaaaaagyon sokat kell csinálni az egész edzésprogram alatt. Utálom a Jumping Jacket egyébként. Szerintem az alsószomszéd is. A kedvenceim az erősítőgyakorlatok voltak, nagyon tetszett, hogy nem kellett sietni, mint mondjuk RR tornáinál, hanem szépen komótosan, de hatékonyan dolgoztunk. 
LEVEL 2 A második részt már úgy vártam mint a messiást, hiszen tíz napig ugyanazt csinálni rettentően monton volt. Az edzés után már nem voltam olyan lelkes, hiszen a nehézségi szint érezhetően ugrott. Belépett a plank a képbe, még ha nem is a hagyományos módon és az erősítő gyakorlatok is nehezedtek. Itt már fordult a kocka, és szívesebben ugráltam, az ugyanis kevésbé volt izzasztó és fájdalmas, mint az erősítés. Visszagondolva ezt a részt élveztem és utáltam egyszerre a legjobban. Élveztem, mert szuper gyakorlatokkal volt tele és minden nap kihívás volt, viszont utáltam is, mert szörnyen kicsinált minden alkalommal. 
LEVEL 3 A harmadik tíz nap kezdetekor már eléggé untam, egyszerűen nem nekem való ez a monoton, inden nap ugyanazt csináljuk dolog, de azért összeszorítottam a fogam és megcsináltam. A harmadik volt a legnyögvenyelősebb, hiszen a lelkesedésem sem volt akkor a topon, emellett női dolgok is nehezítették a tornát, ráadásul nehéz is volt az elején. Ennél a résznél előfordult az is, hogy szinte csak "lötyögtem", legyen már vége felkiáltással. Volt itt minden, amit nem szeretek: hátizomgyakorlat (nincs hátizmom szerintem, így nekem az ilyeneket kész szenvedés végigcsinálni), plank, felülés (fúúúj), ugrálás, kitörések kitörések hátán, szóval igen, ez már nem volt piskóta. Pont emiatt itt éreztem a legnagyobb fejlődést is, hiszen a tizedik nap végére már ment megállás nélkül, még az elején volt olyan gyakorlat, amiből csak egyet-kettőt voltam képes megcsinálni.
KONKLÚZIÓ Összességében ez egy nagyon jó program, hiszen remekül van felépítve, vegyíti a kardiót az erősítőgyakorlatokkal, emellett folyamatos terhelést biztosít, így kezdők vagy túlsúllyal rendelkezők is is bátran nekikezdhetnek, nem lesz megterhelő (az elején). Én nem diétáztam mellette, így nagyobb súlyveszteséget nem tapasztaltam (bevallom, nem is néztem), de simán el tudom képzelni, hogy egy szigorú, de okos diétával karöltve ez egy remek torna, mert minden megvan benne, ami a zsírégetéshez szükséges. A kondícióm érezhetően jobb lett, látványosan javult ez alatt az egy hónap alatt, viszont számomra nagyon, de nagyon unalmas volt a rengeteg ismétlődés miatt. Tíz nap túl sok ahhoz, hogy nap mint nap ugyanazt csinálja az ember, még akkor is, ha csak fél óráig tart. A motivációmat viszont remekül fenntartotta az a kis naptár, amit a netről lehet letölteni, és naponta jelölni benne, ha végeztünk az aznapi tornával. Nekem ez a módszer nagyon bevált, szerintem emiatt is nem hagytam félbe, hiszen imádok pipálgatni, ebben pedig nap mint nap megtehettem.
Ajánlom, ha kitartóak vagytok és bírjátok a monotonitást.